Het is een goede gewoonte van het Ballenteam om, voordat een Bal-Leverancier van de lijst-geplande-bezoeken wordt verblijd met onze aanwezigheid, te dubbelchecken of de te testen bal nog steeds op het menu staat.
Bij de Lampet was dit een nagenoeg onmogelijke opgave, omdat op de website niets werkte, er niet werd gereageerd op vragen via Facebook en op maandag geen telefoondienst aanwezig is om deze vraag te beantwoorden.
Gelukkig bleek bij ons bezoek dat op balgebied de menukaart ongewijzigd was en we huisgemaakte bal met pindasaus konden bestellen.
Na onze bestelling die door een vrolijkerd werd opgenomen kwamen de ballen supersnel onze kant uit. Zo snel dat we vermoeden dat de Chef van de Lampet ze thuis op z'n gemak voorbereidt en dat de magnetron in de keuken de bestelling van de gewenste temperatuur voorziet.
Het resultaat gaf in ieder geval reden tot tevreden smikkelgeluiden aan tafel. De bal was lekker rul, hoewel een lid van het team iets meer "bite" had gewenst.Hij was ook lekker van smaak. De bijgeleverde pindasaus kwam in een potje waarin net voldoende zat om na het verorberen van de bal het laatste stukje brood nog even door te halen voor een laatste afscheid.
We konden de superaardige dame die kwam vragen of het smaakte dan ook (letterlijk) volmondig beamen dat dat zo was. Ze leek wel een "London Bus Conductor" met haar olijke kleingeldbuideltje op haar buik...
De presentatie was aan de sobere kant. Naast de bal-broodje-saus kombi lag een klein hoopje sla en twee plakjes komkommer in 't zuur. Gezien de prijs van het totale gerecht kunnen we daar dan toch wel weer wel begrip voor opbrengen. Die is alleszins redelijk.
Ons advies aan de Lampet-Directie: Bal is prima, zo houden. De Bal en de inzet van het vriendelijk/vrolijke personeel verdient echter een veel betere "back-office" zoals Website en Facebook.